Koffie bracht ons reeds
in verschillende regio's in Italië. Nu zijn we aangeland bij een
mastodont in Emilia Romagna, meer bepaald in Sesto di Rastignano –
Pianoro in de provincie Bologna.
De Massimo Zanetti
Beverage Group (MZBG) groeide onder de vleugels van de gelijknamige
oprichter uit tot een wereldwijd begrip. Het niet beursgenoteerde
familiebedrijf houdt er een unieke werkwijze op na, die mede
verantwoordelijk is voor het succes van de onderneming: met een eigen
netwerk aan bedrijven beheersen zij de totale productieketen.
Het is niet verwonderlijk
dat Segafredo Zanetti uitgroeide tot de wereldwijde top van koffie-,
thee- en cacaoleveranciers. al sinds Massimo Zanetti het
familiebedrijf in 1973 op de kaart zette, wordt men gedreven door
passie voor authentieke smaak en kwaliteit. Inmiddels voert Massimo
Zanetti beverage group ruim 10 topmerken over de hele wereld, waarbij
zorg wordt gedragen voor het hele proces: van plant tot klant
waarborgt Massimo Zanetti de kwaliteit van haar producten, zodat
iedereen eerlijk en oprecht kan genieten van het beste dat de natuur
te bieden heeft. Daarom kent MZBG een rijke verscheidenheid aan
fairtrade en streekproducten van hoge kwaliteit.
Zoals reeds veelvuldig
gesteld, kent Italië , meer dan welk land ook ter wereld, het geheim
van een goede koffie. Met de oprichting van Segafredo heeft Massimo
Zanetti hier een belangrijke bijdrage voor geleverd als authentiek
Italiaans merk met een passie voor vakmanschap veroverde Segafredo de
harten van koffiedrinkers over de hele wereld. Segafredo is wat zij
noemen de standaardsmaak van Italië, een lifestyle die zich het best
laat vertalen naar vriendelijk, sociaal en genieten.
Je wordt niet zomaar een
van de grootste op aarde. Segafredo wil het goede leven delen en dat
wordt wereldwijd gewaardeerd. een van de grootste geheimen achter het
succes is de constante, authentieke kwaliteit: Italiaanse passie,
verscholen in een karaktervolle kop koffie. Om te garanderen dat die
kwaliteit gewaarborgd blijft, draagt Segafredo waar ook ter wereld
persoonlijk zorg voor haar producten: Qualità e Servizio. Zo worden
bestellingen bijvoorbeeld altijd in eigen persoon afgeleverd en
bezoeken professionele barista’s met regelmaat alle
horecagelegenheden om te kijken of ze met hun kennis nog iets kunnen
bijdragen aan de verfijning van het etablissement. en als ze er toch
zijn, vullen ze meteen ook even de voorraad of de machines bij.
Segafredo blinkt dus niet alleen uit in kwaliteit, maar loopt ook in
service ver voorop.
De combinatie van liefde
voor het ambacht en oog voor de drinker heeft Segafredo ver gebracht.
Het merk geniet internationale bekendheid en heeft een krachtig
imago. associaties als vriendelijk en sociaal passen precies bij de
lifestyle die Segafredo wil uitdragen. Het merk wordt wereldwijd
herkend en gewaardeerd vanwege de authentieke kwaliteit.
Van Europa tot Amerika of
Afrika; wereldwijd identificeren miljoenen mensen zich met Segafredo
en de smaak van een eerlijke koffie.
De 5 M basiselementen
voor een perfecte espresso brengen ze steeds graag in herinnering
- la missione (missie)
- la miscela (melange)
- il macinadosatore (molen)
- la macchina (machine)
- la mano (mensenhand)
Segafredo is meer dan
koffie alleen; het is een lifestyle die nog eens wordt onderstreept
door de producten in ons randassortiment. Geserveerd in een
schitterend serviesgoed van Italiaans design (persoonlijk het mooiste
kopje), komt de koffie nog beter tot zijn recht en een breed aanbod
aan koekjes, suiker- en melkverpakkingen maakt de presentatie
compleet.
Segafredo is overal een
graag geziene gast. Wereldwijd ervaren mensen het als een feest van
herkenning wanneer zij het Segafredo logo zien. Ze nemen een kop
koffie en voelen zich direct thuis. Niet voor niets dat de
gerenommeerde horeca steeds weer kiest voor Segafredo en onlangs waren zij ook de sponsor van het Casa Italia op de 22e Olympiade in Sotchi.
Onze eerste SEGAFREDO –
HO.RE.CA is een mengeling van Arabica en Robusta bonen speciaal voor
restaurants, hotels en cateringbedrijven. De juiste verhouding
Arabica/Robusta blijft hierbij een groot geheim. Vermits Segafredo
de standaardsmaak van de Italiaan nastreeft kunnen de verhoudingen
variëren naar gelang de oogstkwaliteit van de bonen evenals de
samenstelling van de branding.
De herkomst van de bonen
is Zuid- en Centraal Amerika.
De koffie heeft een
volle, nootachtige smaak en een vrij fors cafeïnegehalte.
Mijns inziens kan de
roomachtige toets veel beter.
Leo
Reacties
Een reactie posten