Doorgaan naar hoofdcontent

Caffè Segafredo Zanetti.

Koffie bracht ons reeds in verschillende regio's in Italië. Nu zijn we aangeland bij een mastodont in Emilia Romagna, meer bepaald in Sesto di Rastignano – Pianoro in de provincie Bologna.

De Massimo Zanetti Beverage Group (MZBG) groeide onder de vleugels van de gelijknamige oprichter uit tot een wereldwijd begrip. Het niet beursgenoteerde familiebedrijf houdt er een unieke werkwijze op na, die mede verantwoordelijk is voor het succes van de onderneming: met een eigen netwerk aan bedrijven beheersen zij de totale productieketen.

Het is niet verwonderlijk dat Segafredo Zanetti uitgroeide tot de wereldwijde top van koffie-, thee- en cacaoleveranciers. al sinds Massimo Zanetti het familiebedrijf in 1973 op de kaart zette, wordt men gedreven door passie voor authentieke smaak en kwaliteit. Inmiddels voert Massimo Zanetti beverage group ruim 10 topmerken over de hele wereld, waarbij zorg wordt gedragen voor het hele proces: van plant tot klant waarborgt Massimo Zanetti de kwaliteit van haar producten, zodat iedereen eerlijk en oprecht kan genieten van het beste dat de natuur te bieden heeft. Daarom kent MZBG een rijke verscheidenheid aan fairtrade en streekproducten van hoge kwaliteit.

Zoals reeds veelvuldig gesteld, kent Italië , meer dan welk land ook ter wereld, het geheim van een goede koffie. Met de oprichting van Segafredo heeft Massimo Zanetti hier een belangrijke bijdrage voor geleverd als authentiek Italiaans merk met een passie voor vakmanschap veroverde Segafredo de harten van koffiedrinkers over de hele wereld. Segafredo is wat zij noemen de standaardsmaak van Italië, een lifestyle die zich het best laat vertalen naar vriendelijk, sociaal en genieten.

Je wordt niet zomaar een van de grootste op aarde. Segafredo wil het goede leven delen en dat wordt wereldwijd gewaardeerd. een van de grootste geheimen achter het succes is de constante, authentieke kwaliteit: Italiaanse passie, verscholen in een karaktervolle kop koffie. Om te garanderen dat die kwaliteit gewaarborgd blijft, draagt Segafredo waar ook ter wereld persoonlijk zorg voor haar producten: Qualità e Servizio. Zo worden bestellingen bijvoorbeeld altijd in eigen persoon afgeleverd en bezoeken professionele barista’s met regelmaat alle horecagelegenheden om te kijken of ze met hun kennis nog iets kunnen bijdragen aan de verfijning van het etablissement. en als ze er toch zijn, vullen ze meteen ook even de voorraad of de machines bij. Segafredo blinkt dus niet alleen uit in kwaliteit, maar loopt ook in service ver voorop.

De combinatie van liefde voor het ambacht en oog voor de drinker heeft Segafredo ver gebracht. Het merk geniet internationale bekendheid en heeft een krachtig imago. associaties als vriendelijk en sociaal passen precies bij de lifestyle die Segafredo wil uitdragen. Het merk wordt wereldwijd herkend en gewaardeerd vanwege de authentieke kwaliteit.

Van Europa tot Amerika of Afrika; wereldwijd identificeren miljoenen mensen zich met Segafredo en de smaak van een eerlijke koffie.

De 5 M basiselementen voor een perfecte espresso brengen ze steeds graag in herinnering
  • la missione (missie)
  • la miscela (melange)
  • il macinadosatore (molen)
  • la macchina (machine)
  • la mano (mensenhand)


Segafredo is meer dan koffie alleen; het is een lifestyle die nog eens wordt onderstreept door de producten in ons randassortiment. Geserveerd in een schitterend serviesgoed van Italiaans design (persoonlijk het mooiste kopje), komt de koffie nog beter tot zijn recht en een breed aanbod aan koekjes, suiker- en melkverpakkingen maakt de presentatie compleet.

Segafredo is overal een graag geziene gast. Wereldwijd ervaren mensen het als een feest van herkenning wanneer zij het Segafredo logo zien. Ze nemen een kop koffie en voelen zich direct thuis. Niet voor niets dat de gerenommeerde horeca steeds weer kiest voor Segafredo en onlangs waren zij ook de sponsor van het Casa Italia op de 22e Olympiade in Sotchi.

Onze eerste SEGAFREDO – HO.RE.CA is een mengeling van Arabica en Robusta bonen speciaal voor restaurants, hotels en cateringbedrijven. De juiste verhouding Arabica/Robusta blijft hierbij een groot geheim. Vermits Segafredo de standaardsmaak van de Italiaan nastreeft kunnen de verhoudingen variëren naar gelang de oogstkwaliteit van de bonen evenals de samenstelling van de branding.
De herkomst van de bonen is Zuid- en Centraal Amerika.
De koffie heeft een volle, nootachtige smaak en een vrij fors cafeïnegehalte.

Mijns inziens kan de roomachtige toets veel beter.

Beoordeling :    

Leo

Reacties

Populaire posts van deze blog

De ontvoering van Proserpina.

Enkel voor dit beeld van Gian Lorenzo Bernini (1598-1680) zou ik naar Rome gaan. Iedereen heeft wel zo'n beeldhouwwerk welk hij graag op zijn kast zou hebben of in zijn living staan. Sommigen zullen kiezen voor de David, Mozes of de Pietà (Michelangelo), anderen voor werk van Rodin of Meunier, enkelingen houden het bij Begga D'Haese. Ik dus niet. Proserpina is de Romeinse Persephone. Ik kan er uren naar kijken, de gaafheid van de sculptuur, de kleur van het marmer, de vingerafdrukken van de ontvoerder in de dijen van het ontvoerde meisje (ja, meisje, eerder een jonge dame naar de vormen te oordelen), de radeloosheid in de blik van Proserpina. Maak van een volgend bezoek aan Rome zeker eens het voornemen om Proserpina met een bezoek te vereren in de Galleria Borghese, waar nog veel anders schoons staat. En niet vergeten om je tickets op voorhand online te bestellen of je komt er niet in ! Persephone (Grieks: Περσεφονεια, Persefoneia) is in de Griekse mythologie

Het geheim van Montségur

Auteur: Sophy Burnham, Oorspronkelijke titel : The Treasure of Montségur Eerste uitgave : 2003 Het verhaal speelt zich ergens af tussen 1209, wanneer de stad Beziers in de as wordt gelegd en 1243 waneer het beleg van Montségur plaats vindt. De auteur vertelt deze zoveelste dwaze godsdienstvervolging via de romanfiguur Jeanne, een meisje van 2 à 4 jaar die rond het verwoeste Béziers rondloopt in een bebloed kleedje. Zij wordt opgenomen door vrouwe Esclarmonde die haar als een dochter opvoedt, volgens de levenswijze der katharen. Op haar dertiende begaat zij een “wandaad” en wordt ze naar Montségur gestuurd, waar ze strenger onderricht krijgt. Ondertussen maakt de Inquisitie jacht op de katharen, met totale uitroeiing als doel. Jeanne raakt betrokken bij het verzet en strijdt voor vrijheid, samen met haar grote liefde William, de echtgenoot van haar beste vriendin. In 1243 belegeren de Fransen het fort Montségur waar de elite van de kathaarse kerk samen met een garnizoen nog gedurende t

Tijdsmeting en kalender

De laatste tijd had ik het gevoel dat ik meer wou weten over tijdsmeting in de Oudheid, en voornamelijk in het Oude Rome. Men viert op 21 april, niet zo maar niets voor niets dit jaar de 2762e verjaardag van Rome en SPQR nodigde die dag in het Klein Begijnhof te Leuven dan ook zijn leden uit om getuige te zijn van de jaarlijkse Romulus prijs, welke dit jaar te beurt viel aan Guido Cuyt (voor zijn jarenlange inzet als voorzitter van de AVRA, de Antwerpse Vereniging voor Romeinse Archeologie) en een stevige drink en hapjes. Ik had dit gevoel ook enkele dagen voordien in het Museo Nazionale Romano (Palazzo Massimo alle Terme) bij een Fasti (vorm van kalender), en herinnerde mij toen ook de reeks ROME, een BBC reeks die ook op Canvas was te zien, waar de lezer van de “acta diurna” (oorsprong van het woord journaal of dagelijkse berichten) voor een kalender stond, gelijkaardig aan deze in het Palazzo Massimo alle Terme. Dus historici en classici, nu de moment om te reageren op deze post. D